tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

06 March 2010

Sebelum pertikai jawatan Ketua Pembangkang Khairy harus cermin diri dulu

Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda Umno dengan angkuh mempertikaikan kelayakan Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia. Hujah Khairy ialah berasaskan kononya Anwar tidak layak jadi Ketua Pembangkang kerana kononya KEADILAN sudah hilang majoriti dalam Dewan Rakyat.


che'GuBard mencadangkan kepada seharusnya Khairy agar cermin diri sendiri sebelum membuat kenyataan tersebut.

Kalau dirujuk 'cara sifir' Khairy Jamaluddin maka dia sendiri yang seharusnya meletakkan jawatan selaku Ketua Pemuda Umno. Sudahlah tidak diiktiraf dengan tidak 'layak' masuk ke kabinet. Bukan sahaja naibnya dilantik dengan mengenepikanya malah calon ketua pemuda yang kalah turut layak masuk kabinet tetapi bukan dia.

Bukan satu yang rahsia juga Khairy turut dipertikaikan oleh Pemuda Umno di banyak peringkat.

Maka atas 'sifir' yang Khairy sendiri maka dialah yang paling wajar meletakkan jawatan selaku Ketua Pemuda Umno.

Nasihat cheGuBard kepada Khairy Jamaluddin ialah 'orang Rembau' rindukan kamu. Dari pada kamu bercakap hanya untuk mengingatkan pimpinan atasan mengenai kewujudan kamu supaya tidak dilupakan kerana memang ada usaha serius untuk 'melupakan' kamu dalam organisasi yang kamu konon dokong.

Yang paling penting tumpuan kamu ialah tunaikan janji pilihanraya pilihanraya yang kamu atau Umno atau Bn janjikan dalam Pilihanraya yang lepas.

-Badrul Hisham-

No comments: