tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

01 March 2010

BAHALOL DAN BONGOK PUNYA UMNO!

UMNO dan Pas tidak akan boleh duduk sekali atas nama Islam.Ini kerana Pas mengamalkan Islam yang jauh lebih hampir kepada maksud ahlussunnah waljamaah.UMNO pula?mungkin lebih kepada kecelaruan agama.

Bagaimana UMNO yang dah lama memrintah dibumi Malaysia ni,boleh bertukar watak dari pro sekular kepada 'kononnya' pro Islam...???

Setahu aku yang cetek ilmu ni,kalau benar UMNO nak laksanakan Islam keseluruhannya,PAS dengan kekuatan politiknya,pastinya terpaksa dibubarkan.Ini kerana,tidak ada dua gerakan Islam bertembung sesama sendiri.

Jadi,apa logik akalnya UMNO ni Islam dari PAS?Aku rasa kebanyakkan fakta dari UMNO memang macam ke arah Islam.Perjuangkan Islam dan melayu kononnya.

Pas yang memang kita semua tahu pro Islam dan tiada kompromi terhadap Islam liberal,masih belum berani menukar mana-mana dasar sebelum ini,demi melihat Islam ini tertegak semula di  tanah melayu setelah beratus tahun hidup dijajah.

UMNO,dari dulu hingga kini dan selamanya mungkin hanya memberi harapan palsu....langsung tidak serius menjaga kebajikan Islam...mirip pemerintahan kamal attarturk(turki).

Bagaimana Islam mahu berkembang kalau yang menggenggam teraju kepimpinan,letak ulamak kat tapak kaki je!Ulamak hanya kaum yang bagi hukum dan tempat beban kesalahan dari pemerintah.

Bagaimana Islam nak tertegak,kalau kepala-kepala negara ini,hukum mudah seperti aurat,rasuah,rompak duit rakyat masuk dalam poket sendiri dan tuduh gerakan Islam di Malaysia sebagai 'pengganas?

Korang semak semula 'otak' korang tu samada boleh pikir jauh ke tak....wassalam...


-Parit.com-

No comments: