tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

11 March 2010

JANGAN GUNA BREK BELAKANG LA........!!!!

LA...ni aku nak bagi sikit nasihat untuk gadis-gadis,minah-minah,ibu-ibu,mama-mama dan yang semaksud dengannya....bukannya ape...cerite bawa motor je....

Hari aku sikit terkejut dengan cara pemanduan dua ekor minah yang jelita bawa motor diketika hujan renyai-renyai gitu....

...tengah aku balik koje,macam biasa le..aku gi le solat jap di masjid Nasiriyah(setiawan)....habis solat,aku biase balik terus le....macam biase...layang sikit kontrol hensem,perasan lebih je...nak menyedapkan hati sendiri le katakan.....

...al kisah kejadian ni berlaku kat Pekan Ayer Tawar.....aku tengah sedap baik punye bawa super car aku(van buruk je),ade le minah tadi yang due ekor tu....bawa motor folow belakang treller.....

...dengar je pun dah nak sadis tu.....aku ni memang le suke follow lori(sebab tak leh potong le)...sambung balik.....emmm....dah le tengah hujan-hujan jiwang tu...aku tengok merah menyala semua lampu brek belakang....macam biase le..otomatik aku tekan brek....sekali......minah dua ekor tu pun brek gak...sreeekkkkk......tak berenti pun motornye...aduh...aku pulak yang panik..aku bagi ruang luas kat kenderaan depan...harapan aku agar minah tadi leh la lompat ketepi kalau tak dan brek....

....sekali tayar lekat lah....tapi motor tak berenti....korang bayangkan le.....aku panik le....dalam hati aku kata..."ape ke bangangnye depa tu brek guna brek belakang je..."fuhhh....nasib tak jadi mayat ......

...tolong le ye...mana-mana gadis yang nak bawa motor tu...jangan le guna brek belakang bile hujan renyai-renyai..lebat lagi bahaya....brek belakang hanya untuk kurangkan laju je...kalau emergency case....tak relevan langsung....tu pasal brek depan paling best dan efektif....kalau dalam keadaan basah pun best,dalam keadaan kering lagi la best....siap weekang lagi tu.......ok ye gadis-gadis...mamaa-mama......tolong le hati-hati kat jalanraya tu.....

...kalau nak mati pun bio le kat medan jihad......

wassalam...
-parit.com-

No comments: