tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

01 April 2010

SEKALI ABANG HUSSIN MARAH DAAA....

Mamak Pedukang yang mulut cabul


Amboi, bukan main cabul lagi mulut si Mamak tu! Dia ngaku kononnya Anwar Ibrahim telah menawarkannya untuk jadi MB Perak jika lompat parti selepas PRU ke-12!

Buat orang ketawa dan terkentut dengar cerita Mamak Pedukang ini! Walhalnya , satu Malaysia sudah tahu betapa Umno/BN yang telah menawarkan DS Nizar , kerusi MB dan 5 kerusi Exco kepada Adun PAS di Perak.

Malah Umno/ BN sanggup mengupah si Haram Sani tu untuk memujuk Ust Ahmad Awang. Bahkan mereka menghubungi TGNA dan juga TGHA supaya PAS bersekongkol dengan Umno.Siapa si Mamak Pedukang masa itu? Umno Perak ketika itu pun mendukung kepimpinan Tajol Rosli.

Hoi Mamak, apa kena mengena cerita dapat tawaran untuk melompat ini dengan perbahasan usul menjunjung kasih bagi titah ucapan Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah itu?

Mamak Pedukang ni buat lawak lagi dengan katanya :

“ Pembangkang pada persidangan hari ini seperti tidak mengemukakan soalan ketika sesi soal jawab lisan, tidak menghormati Speaker ….”

Hoi Mamak, apasal masa sesi soal jawab kau pendekan hingga tidak sampai pun setengah jam?

Sebelum tu, korang tolak 216 soalan Pakatan Rakyat yang dihantar dengan tangan atas alasan perlu melalui email …

Kemudian tu, si Mamak Pedukang ini ada hati suruh rakyat menilai akan perbuatan yang mengkhianati amanah rakyat …..

Hoi Mamak Pedukang! Kalau kau nak rakyat menilainya, kenapa korang halang rakyat daripada menghadiri persidangan tersebut? Dah tu pula, DUN bersidang hanya 2 hari sahaja!

Koranglah sebenarnya mengkhianati amanah rakyat kerana tiada apa-apa perbahasan atau perbincangan yang bersangkut paut dengan kebajikan dan kepentingan rakyat.

Selain tiada perasaan malu dan bermaruah membuat fitnah keatas Anwar , Umno mengusulkan supaya penganugerahan Dato' kepada Nizar dan Ngeh ditarik semula! Korang ingat Sultan tu layak nak jadi barua korang; suruh buat apa korang mahu? Dah lah tidak menghormati titah ucapan diRaja, korang nak Sultan jadi buruk siku pula? Bangang punya si Mamak Pedukang ini!

Adun UMNO/BN sepatutnya mengambil kesempatan melalui persidangan kali ini untuk mendedahkan apa sahaja kelemahan,kepincangan, salah guna kuasa atau apa sahaja yang sering didakwa oleh UMNO/BN ketika PR memerintah negeri Perak. Adun-adun PR akan menjawab semuanya dalam ucapan perbahasan mereka, selain mendedahkan pula segala kepincangan dan salah guna kuasa UMNO BN.

Itu baru betul - dan jangan halang rakyat untuk mengikuti perbahasan tersebut.Walau bagaimanapun isu asas yang mesti menjadi fokus utama perbahasan ialah kebajikan dan kepentingan rakyat. Bukat buat fitnah dan melepaskan dendam kesumat masing-masing. Bacalah lagi di sini / end

AL HUSSYEN

No comments: