tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

01 April 2010

Felda Gagal Bayar RM17,000 Kepada Peneroka

KUALA LUMPUR : Felda dilaporkan masih gagal membayar kembali wang daripada Tabung Tanam Semula kepada 25,000 orang peneroka Felda yang berjumlah RM17,000 bagi setiap peneroka.


Seramai 25000 orang peneroka Felda telah memilih untuk menanam seraca bersendirian dan tidak melalui Felda atau anak syarikat felda., Syarikat Felda Technoplant.

“Peneroka tersebut telah mencarum kepada Tabung Tanam Semula dan wang daripada Tabung itu yang terkumpul untuk setiap peneroka adalah RM17,000. Wang itu adalah caruman peneroka dan bukan wang Felda. Tetapi apabila peneroka menjalankan tanaman secara bersendirian, Felda enggan mengembalikan wang mereka,” jelas Prsiden Persatuan Anak-Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Ali Man kepada erapakatan.

Mazlan berkata, beliau akan menggunakan medan Pilihanraya Kecil Hulu Selangor akan datang untuk menuntut agar wang yang selama ini menjadi hak peneroka. Pilihanraya kecil itu akan menjadi peluang kepada ANAK untuk menuntut hak yang selama ini dipinggirkan oleh kerajaan.
ERA PAKATAN

No comments: