tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

20 April 2010

AKU DUKA CITA

Hari ini aku terbaca dalam sebuah akhbar harian artikel dimana Sultan Perak duka cita dengan apa yang berlaku di dalam Dewan Undangan Negeri Perak hari tu.Dalam artikel 'pengampu sampai tergolek' Yeop Parit pun ade....Aku sebagai rakyat Perak sebenarnya sudah hilang minat nak ambik tau pasal Sultan Perak,bukan kerana aku marah,tapi sebab yang sama dengan Sultan iaitu 'duka cita'.

Korang ingat sama ke diantara dukacita seorang rakyat dan dukacita seorang Raja/Sultan?Pastinya tak sama.Aku duka cita dengan Sultan yang terang-terang berpihak kepada UMNO.Aku duka cita sebab kezaliman yang dilakukan oleh UMNO dipandang sepi oleh Sultan.Aku dukacita juga apabila kezaliman yang berlaku itu betul-betul didepan mata Sultan,tapi ternyata,kedukaan rakyat Perak tidak sama dengan dukacita Sultan Perak.

Aku seorang rakyat yang rindukan pemimpin yang benar-benar mengikut Alquran dan As sunnah...dan paling jelas,Pas adalah gerakan/parti Islam paling berani menentang pimpinan tertinggi Malaysia...tidak seperti kebanyakkan NGO-NGO yang lebih minat dan berani dibelakang sahaja.Terpulang kepada Sultan Perak ini,bagaimana hendak ditafsirkannya dengan maksud 'duka cita' itu...adakah dukacita itu lambang kezaliman Sultan atau lambang keadilan Sultan?.....

Andai kata,sekiranya PAS berjaya memerintah Malaysia,tapi berperangai umpama UMNO ketika ini,nescaya dan Allah sudah janjikan untuk menggantikan satu UMMAT yang akan memerangi PAS ketika itu pulak....syaratnya,PAS wajib memerintah dahulu,baru kita leh tau,samada PAS nak Islam atau tak....

Writened By Parit.Com

No comments: