tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

19 December 2009

Ketua AMK Selangor ditahan edar risalah



SHAH ALAM - Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Selangor ditahan polis di pekarangan Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah di sini dipercayai cuba mengedarkan risalah mendesak Mahkamah Syariah lebih telus dan bebas daripada campur tangan pihak pemer:intah. 

Khairul Anwar Ahmad Zainuddin ditahan bersama Exco AMK, Azizi Ahmad pada jam 2.15 petang sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam untuk siasatan. 

Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar berkata, kedua-dua mereka akan ditahan kerana dikatakan mengedarkan risalah tanpa permit kepada orang awam yang menunaikan solat Jumaat di Masjid Negeri itu yang dipercayai cuba menghasut orang awam untuk tidak mempercayai kredibiliti mahkamah sivil. 

“Siasatan akan dijalankan dalam tempoh 24 jam ini sebelum memohon reman di mahkamah esok (hari ini) untuk men:jalankan siasatan lanjut di bawah Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 kerana mengedar risalah tanpa permit. 

“Selain itu, mereka akan turut disiasat di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948 kerana cuba menghasut orang ramai untuk tidak mempercayai kredibiliti mahkamah sivil,” katanya di sini, semalam. 

Sinar Harian difahamkan, Unit Simpanan Persekutuan (FRU) dikerahkan ke Masjid Negeri bagi membendung tindakan AMK mengedar risalah berkenaan sejurus selepas solat Jumaat. 

Bagaimanapun tiada kejadian tidak diingini berlaku selain daripada penahanan 'orang kanan' AMK itu untuk siasatan. 

Dalam risalah yang diedarkan, AMK mendesak mahkamah syariah perlu adil, telus dan bebas daripada campur tangan mana-mana pihak.
Sinar Harian

No comments: