tendang Parti UMNO sejauh mata memandang....

KORANG MEMANG BEST SEBAB FOLLOW PARIT.COM

21 December 2009

Harga Melayu serendah RM200?




Umum tahu bahawa rasuah di Malaysia berlaku dengan "jayanya'. Rasuah sudah menjadi budaya kontraktor-kontraktor dan bolehlah dikatakan asam garam pegawai-pegawai kerajaan. Namun, bukan semua kaki rasuah. Terdapat pegawai-pegawai contohnya di Majlis Perbandaran Seremban yang bukan kaki mentedarah rasuah. Rakan harimau yang mengendalikan kerja-kerja elektrikal di bawah MPS yang mengesahkan. Tahniah pada pegawai tersebut dan semoga Allah menyelamatkan kalian dari transit Neraka itu.

PBT-PBT lain (di Negeri sembilan) memang ramai mengambil kerja kaki mentedarah rasuah ini. Entah sudah berapa banyak duit rasuah yang disuapkan ke mulut anak-bini mereka. Mereka mungkin sudah biasa mencabar Allah. Berani mereka sudah menjangkaui tahap Syaitanirrajim agaknya. Trend rasuah ini, adalah menerima suapan selepas bayaran projek diterima. Dek kerana modus operandi yang licik dan menerima suapan by hand, maka sukar untuk membuktikan kesalahan mereka. Malah, kontraktor juga yang menjadi penggalak kepada mereka. Hinggakan kontraktor menjadi percaya yang rezeki itu datang dari "berapa banyak yang kita bela" dan bukan melalui belas kasih Alah.

PDRM sebagai organisasi yang menguatkuasakan undang-undang juga sering dikaitkan dengan gejala rasuah. Harimau tidak mahu mendedahkan secara detail tetapi kontraktor-kontraktor yang terlibat dengan PDRM (Bahagian Logistik agaknya?) lebih arif dengan gejala rasuah di PDRM. Cakap-cakap kedai kopi sering kedengaran bahawa Pegawai Polis termasuk Pegawai Balai kuat "makan". Kalau makan sikit-sikit mungkin tidak akan jadi topik, tetapi ini dah jadi kes "Biawak Hidup"!

Inden/ LO/ Surat Tawaran Kerja belum keluar tapi duit dah nak kena beri. Tokey balak pun boleh lingkup!

Bukan Harimau mahu menuduh, malah Harimau tiada bukti yang boleh ditampilkan di sini. Tujuan Harimau menulis, semata-mata untuk mengingatkan bahawa tidak guna mengaku diri kita sebagai Islam tapi budaya hidup mengalahkan Kapir Laknat.

Berubahlah jika sudah terlanjur. Bertaubat dan mintalah diampunkan oleh Tuan Punya Dunia. Kalian takkan senang kalau hidup dengan duit rasuah.

Tak payah mahu siasat penulis blog ini kerana posting ini ditulis kerana bosan dengan persepsi negatif dari bukan-Bumiputera. Mereka menganggap Melayu amat mudah dibeli dan boleh menjadi hamba dengan suapan serendah RM200!

Maaf kalau terasa. Mungkin bukan kalian yang makan rasuah tetapi rakan kalian. Nasihatkan mereka sebelum Allah menimpakan bala.

Harimau: makan duit macam biawak, buat kerja macam jahanam.


Harimau Menaip

No comments: